torsdag 25. mars 2010

Utstilling i Fotografiens Hus "Michaela Klouda"



Utstilling i Fotografiens Hus

08/04 – 02/05

Michaela Klouda






Body Fluids

"Body Fluids er en serie fotografier av kropp og mennesker. Jeg har utforsket nye måter å tilnærme seg portrett- og aktfotografiet, og det har resultert i en veldig personlig serie som jeg nå har jobbet med i 1,5 år. Jeg fokuserer på kontrastene mellom det vakre og det groteske, mellom det enkle og surrealistiske, og vil gjerne utfordre både tankene og øynene til publikum. Jeg har gått i mot det typiske portrett- og aktfotografiet, og tatt med meg erfaringer fra det klassiske maleriet."

Michaela Klouda er 24 år gammel og jobber som freelance fotograf i Oslo, og som fotosjef i magasinet Campus. Hun har tidligere stilt ut bl. a. på Risør Internasjonale Fotofestival, Fotografiets dag og i Bærum Kulturhus. Hun ble også kåret til Årets Fotograf i NFF´s landskonkurranse 2009, og Årets Lærling 2008 i samme konkurranse.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar