fredag 10. september 2010

Kathleen Mcintyre





































































In every place I go, I search for the unseen. Extracts of the world as I see it.  A detail that can be beyond the obvious. The pictures tends to find me. I don’t prepare for it but search for it. I try to capture the reflexions, bits and pieces of the familiar. I hope the picture itself will give the viewer a new story – tickle their fantasy.
This particular series has been an exhibition called “Engler daler ned I skjul?” and started from one picture I took in Greece with my daughters old and torn angel wings. I don’t consider myself religious but I found a poem that I think describes something that can relate to the images.
Skytsengelen

Jeg er fuglen som banker på vinduet til deg om morgenen
og følgesvennen din, han du ikke kan vite,
blomstene som lyser for den blinde.

Jeg er brekronen over skogene, den blendende
og malmstemmene fra katedralenes tårn,
Tanken som plutselig faller ned over deg midt på dagen
og fyller deg med en besynderlig lykke.

Jeg er en du elsket for lenge siden.
Jeg går ved siden av deg om dagen og ser ufravendt på deg
og legger munnen på hjertet ditt,
men du vet det ikke.

Jeg er den tredje armen din og den andre
skyggen din, den hvite
som du ikke har hjerte til
og som ikke kan glemme deg mere.




1 kommentar: