torsdag 15. april 2010

A few hours with Ragnhild "Malin Hellesø"


A few hours with Ragnhild


I met Ragnhild Langlet today. We drank coffee and talked about everything between heaven and earth. Abouth death also. Ragnhild is 88 years and a strong woman who I liked right away







We were like-minded, in many parts we had similar views, me and Ragnhild.




Ragnhild has a typewriter. But she prefers the pen, she said



She wanted to be photographed with the painting of her and her daughter. I said, you are just as beautiful now as then.



She laughed a lot, Ragnhild. And perhaps it is so that a good laugh actually prolongs life.)


Maybe I should look a bit serious too, so we can talk about death, she said. I asked if she was afraid of death. She was not. But she did not want to suffer.)








Ragnhild was given a bottle of brandy by Kia. She takes a drink sometimes, but not so often. I'm no teetotaler, she said. She also talked about love. It is not all commonplace to find the right love, she said.) 
Malin Hellesø

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder Malin!!! Mycket bra!

    /Mats

    SvarSlett
  2. Hei Malin.
    Fine og fortellende bilder. Likte spesiet godt det av henne foran maleriet av seg selv som ung og datteren.
    Bra jobba !

    mvh
    Liv ")

    SvarSlett
  3. Hej Malin! Kanske du kan hjälpa mig? Jag letar efter Ragnhild Langlet, vet inte om hon lever. Hon och min mamma var vänner och klasskamrater. Ragnhild målade av min mamma, en oljemålning som jag nyligen ärvt. Den är daterad till 23/2 1949 och är fantastiskt fint gjord. Jag bara älskar den! Finns det en möjlighet att kontakta Ragnhild? Vore väldigt tacksam för svar! Vänligen Helene Lamm (Min mamma hette Barbro Lamm på den iden) helene.lamm@gmail.com

    SvarSlett